واسه دل خودم. . .

واسه دل خودم. . .

پایدار تا پای دار
واسه دل خودم. . .

واسه دل خودم. . .

پایدار تا پای دار

چهار ایرانی تاثیرگذار در دنیای اینترنت

دوهفته‌نامه فوربز فهرستی از افراد زیر ۳۰ سال را منتشر کرده است که به نوشته این نشریه، دنیا را تغییر خواهند داد. این فهرست که به ۳۰ زیر ۳۰ مشهور است، در بخش‌های پانزده‌گانه‌ای چون رسانه، هنر، انرژی، اقتصاد، ورزش، فناوری و مواردی دیگر تقسیم و در هر کدام از این دسته‌ها ۳۰ نفر فرد تأثیرگذار همراه با زندگینامه‌ای کوتاه معرفی شده‌اند. در فهرست بخش فناوری نام چهار ایرانی‌تبار زیر ۳۰ سال به چشم می‌خورد. 

______________________________________________________ 

پریسا تبریز
پریسا تبریز که به او شاهدخت امنیت گوگل می‌گویند، مدیر گروه مهندسی امنیت اطلاعات کلیک گوگل است و بهبود امنیت محصولات گوگل را بر عهده دارد. 

 


این گروه از "هکرهای استخدامی" گوگل و محصولاتش را از نظر امنیتی بررسی کرده و با کشف حفره‌های امنیتی سعی در تقویت فناوری و توسعه و آموزش امنیت گوگل دارند.

خانم تبریز در حال حاضر ۲۹ سال دارد و کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاهی در ایالت ایلینوی آمریکا دریافت کرده است. 

_____________________________ 

داریان شیرازی
داریان شیرازی که پدری ایرانی و مادری آمریکایی دارد در حال حاضر ۲۶ ساله است. او از ۱۵ سالگی کار خود را در شرکت eBay آغاز کرد و به سرعت به شرکت فیس‌بوک پیوست. پس از آن با بنیانگذاری سایت‌ها و شرکت‌های نوپایی چون Fwix، Fotodunk و iCast در حوزه‌های روزنامه‌نگار شهروندی و شبکه‌های اجتماعی به موفقیت‌های بزرگی رسید. 

 

شرکت او، Radius Intelligence در حال حاضر یکی از موفق‌ترین سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات کسب‌وکارهای کوچک است که ساماندهی اطلاعات و به‌روزرسانی بیش از ۲۰ میلیون شرکت کوچک را انجام می‌دهد. 

______________________________________ 

بابک پهلوان
او با ۲۹ سال سن مدیرعامل اجرایی شرکت Clever Sense است. او به ایجاد برنامه Arthur کمک کرد. یک برنامه ویژه گوشی‌های آیفون که به کاربران برای یافتن غذاخوری‌ها و کافه‌های مورد علاقه‌شان یاری می‌رساند. 

 

او در سال ۲۰۱۱ به گوگل پیوست تا به پیشرفت پروژه Google Place کمک کند. این سرویس گوگل هم برای یافتن مکان‌های مورد علاقه کاربران طراحی شده است. او در حال حاضر سرپرست نرم‌افزار آمار گوگل یا Google Analytics است. 

___________________________________ 

آرش فردوسی
آرش فردوسی یکی از بنیانگذاران سایت دراپ‌باکس Dropbox است که یک ارائه‌کننده خدمات میزبانی فایل‌ها در وب است و امکان همگاه‌سازی (synchronization)‏ پرونده‌ها روی چند رایانه مختلف یا بین چند کاربر متفاوت را از راه اینترنت فراهم می‌کند. آرش فردوسی شرکت دراپ‌باکس را همراه با یکی دیگر از دانش‌آموختگان دانشگاه ام‌آی‌تی بنیان گذاشت. 

 

کاربران در حال حاضر پس از نام‌نویسی در این سایت فضای رایگان ۲ گیگابایتی در اختیار خواهند داشت اما می‌توانند حجم بیشتری را در صورت نیاز خریداری کنند. این فضا به کاربران امکان می‌دهد تا به فایل‌ها خود از نقاط مختلف و از کامپیوترهای متفاوت دسترسی داشته باشند یا آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند

 

امیدوارم از اینجور آدما از ایران تو دنیا زیاد بشه....!!!(شاید تو یکیش باشی..)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد